Limba și literatura română pentru școlile și secțiile cu predare în limba maghiară - Caiet de lucru pentru dezvoltarea competențelor de comunicare în limba română ca limbă nematernă, clasa a IX-a
Anderco Daniela, Ballos Camelia, Bozga Anda, Bumb Viorica, Luca Laura, dr. Maier Arnold
Limba și literatura română pentru școlile și secțiile cu predare în limba maghiară
Caiet de lucru pentru dezvoltarea competențelor de comunicare în limba română ca limbă nematernă, clasa a IX-a
Trăim într-o lume a multiculturalității și într-o Uniune Europeană a cărei deviză este „Uniți în diversitate” – aceeași Europă pe care Umberto Eco o descria drept consecință a multiplicității limbilor. (Daiana Cuibuș, https://www.ilr.ro/)
Competența comunicativă a elevilor se formează treptat, fiindcă procesul de comunicare este unul complex și respectă gradualitatea, prin identificarea nivelurilor competenței de comunicare.
Educația lingvistică se face printr-un întreg ansamblu de situații de comunicare, ce vor oferi elevilor variate deschideri pentru folosirea limbii în acte de comunicare concrete, conform ariei tematice fixate.
Lucrarea de față are la bază Programa școlară pentru disciplina Limba și literatura română pentru școlile și secțiile cu predare în limba maghiară, clasa a IX-a, aprobată prin OMEN 5.153 din 2021. Programa reprezintă o noutate pentru ciclul liceal. Ea introduce o nouă abordare predării Limbii și literaturii române elevilor din școlile și clasele cu predare în limba maghiară, în spiritul politicilor lingvistice europene.
Auxiliarul acoperă conținuturile tematice propuse de programa școlară: Stil de viață sănătos, Tehnologiile în viața noastră, Adolescenți printre cărți, Călătoriile, Școala și educația.
Acest auxiliar se dorește a fi un instrument util și eficient, atât în munca profesorilor la clasă, cât și a elevilor, în învățarea limbii române ca limbă nematernă. De asemenea, având convingerea că lucrarea de față nu epuizează toate tipurile de activități și exerciții, suntem deschiși sugestiilor și observațiilor venite din partea colegilor.
Am pus accent pe dezvoltarea capacității de receptare a mesajului oral, a exprimării orale, a capacității de receptare a mesajului scris, a exprimării în scris, precum și pe dezvoltarea unor reprezentări culturale și a interesului pentru studiul limbii române și al civilizației românești. Sarcinile practice sunt formulate clar și succint, fapt care contribuie la dezvoltarea competențelor de comunicare în limba română.
Limbajul elevului, în limba română ca limbă nematernă, ca instrument al comunicării, trebuie format, gradat după specificul comunicării, pentru ca, prin intermediul lui, să se poată transmite idei, gânduri, sentimente, atitudini și să se poată realiza diverse acte comunicative.
Sperăm să oferim atât elevilor, cât și profesorilor, un instrument de lucru eficient, motivant și interactiv.
Mult succes!
Autorii
Format: 20,5 x 26 cm
Nr. pagini: 200